Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Visitkortet kan skabe værdi for dig

Visitkort kan skabe værdi for dig

Visitkort kan skabe værdi for dig

Dit visitkort kan sige en del om, hvem du er. Udformning, herunder fonte, farver, papirstruktur m.m., efterlader et varigt indtryk hos modtageren om hvem du er, og hvem du repræsenterer.

Man kan selvfølgelig altid udveksle informationer over mobilen, men der skabes ingen personlig kontakt, når begge parter kigger på deres mobil. Med et visitkort kan du vise et tiltalende professionelt brand, der skaber troværdighed. Udvekslingen tager få sekunder og selv om det kan virke ”analogt”, vil modtageren alligevel taste dine informationer ind i mobilen/computeren senere.

Det giver dig mere tid til at præsentere og sælge dig selv, hvilket er lige så vigtigt, som det produkt du sælger. Hvis du stod over for to sælgere, ville du så lave forretning med ham der fumler med at få sendt sine info fra mobilen/leder efter papir og pen, eller ham der blot hiver sit visitkort frem?

Er du ”netværker” er visitkortet uundværligt! Selv når du er på ferie kan de være gode at have ved hånden, for du ved aldrig hvem du render ind i. Men alt efter hvor i verden du befinder dig, skal du være opmærksom på at visse lande har ”visitkort-etikette”. Langt de fleste steder, er udvekslingen af visitkort ret uformel, men enkelte steder er det vigtigt, at du har sat dig ind i ”reglerne”.

Du behøver ikke at give dit kort til alle du kommer forbi. Visitkortet skaber ikke værdi, når det ligger i skraldespanden. Men når du giver en dit visitkort, så forsøg altid at få et retur. Tit sker dette næsten pr. refleks, men hvis ikke, så spørg altid efter et. Dette viser at du er interesseret og kan dermed øge vedkommendes interesse i dig.

Design og layout er en smagssag. Men visitkortet skal gerne være en repræsentation af dit brand og dermed også det du står for. Men det betyder ikke, at firmaets historie skal trykkes på bagsiden i 4 punkt størrelse. Hold informationerne på dit visitkort helt nede på et minimum. Logo, navn, telefon og e-mail? Naturligvis... Adresse, postnummer, by? Måske… Produkter, services, annonce? Nej… QR-koder er et kapitel helt for sig. Nogen er for, andre imod. Men hvis den blot indeholder et link til hjemmesiden, bør den undlades.